vrijdag, september 22, 2006

De laatste loodjes

Eerst denk je: dat lukt me nooit. Dan denk je: het moet! Na zoveel maanden wachten moet het gewoon. Je perst met je volle kracht en volle gewicht. Het lukt je niet alleen. Je roept je zusje. Ze helpt je en duwt met haar handen. Je hijgt je kapot en gelooft er niet meer in maar het zusje is overtuigd dat het moet kunnen en zegt: Bijna! Volhouden! En ah, eindelijk, eindelijk... eindelijk zit ie dicht.

Het omgekeerde van een bevalling dus. Ik lever een strijd met maar liefst drie valiezen, eentje ervan heb ik al dichtgekregen. Vervolgens het ding met de grootste moeite de smalle hoge trap af gekregen. Uiteindelijk bleek ie maar 22 kg te wegen en geen 40 zoals mijn moeder vermoedde. Maarja, wat wil je, als je je halve boekenkast wilt meenemen...

Simpel zal het niet worden, we gaan maar liefst zes keer moeten overstappen, van auto naar trein naar trein naar eurostar naar taxi naar bus naar taxi. Goddank dat het appartementje op het gelijkvloers ligt :-).

Maar eerst nog Werelddovendag. Dit jaar is het in Diepenbeek, heerlijk om eens niet naar de andere kant van het land te moeten sporen. Dus... hint hint aan de mede-Limburgers. In de avond is er ook nog een fuif, dus voor zij die eens willen proeven van een dovenfuif: dit is uw kans.

8 opmerkingen:

Rob M. zei

nice one babe:)

Anoniem zei

Succes! x

Rafael zei

Maar goed dat het een omgekeerde bevalling was, ik zie u nog geen 22 kilo uitpersen :D

Hopelijk tot vlug :)

Rafael zei

zijn jullie er al?

Rafael zei

Het duurt lang :(

Anoniem zei

Ook veel succes!!

Rafael zei

Geef eens een teken van leven!
Ik amuseer me super met Bie op het moment, want wij zijn aan elkaar, maar toch zou het goed zijn iets van jullie te horen :D

"aan elkaar zijn"=Westvlaams slang, betekenis vragen aan Bie

Annelies Kusters zei

He! Ik mis jullie ook! We hebben nog geen internet op ons appartmentje, maar we zullen het later dubbel en dik goed maken met een virtueel rondleidingske in ons app. Morgen of overmorgen gaan we eens met laptop een wireless cafe zoeken. Groetjes uit Bristol!